נוסעים בטיסת Aer Lingus האירית ביצעו יציאה חפוזה ומבוהלת מהמטוס, דרך פתחי החירום. האירוע התרחש בטיסה משדה Cork שבאירלנד חכיוון לונדון. לאחר כ-20 דקות באוויר חשו הטייסים בריחות (Fumes) בקבינה והחליטו לחזור ל- Cork לנחיתת חירום – וכאן המצב הסתבך:

לאחר הנחיתה, כאשר הגיעו לאזור החניה הקברניט הודיע לנוסעים להתפנות בזריזות מהמטוס (Disembark quickly”"). ההודעה הובנה על ידי חלק מהנוסעים כאילו יש לבצע פינוי חירום (Emergency evacuation). הדיילים אפילו עזרו לכמה נוסעים עם מגבלות גופניות לצאת, אך מיד אחר כך חסמו את היציאות הראשיות – ובכך גרמו לנוסעים לאלתר יציאה דרך פתחי החירום של החלונות מעל הכנפיים ולצאת דרכם. כ-30 איש מצאו את עצמם על הכנפיים.

ניתן להבין איך ההוראה של הקברניט "לצאת בזריזות" הובנה שלא כהלכה ל"הצילו את נפשותיכם", במיוחד כאשר הנוסעים הבחינו שהמטוס הוקף בצוותי כיבוי-אש שהכינו צינורות מהמכוניות שלהם, למקרה הצורך.

הבעייה הוחמרה כאשר הודעת הקברניט הועברה במערכת הכריזה (PA) כאשר הוא מדבר דרך המיקרופון של מסכת החמצן המחוברת לפניו (מכירים את הרעש הזה, של תקשורת דרך המסיכה, מתרגולי סימולטור?…)

הסיבה האמיתית לריחות בקבינה הייתה תקלה ב-Circulation fan.

כדאי לנסות ולתרגל, באימון הסימולטור הבא, הודעת PA לנוסעים דרך המיקרופון של מסכת החמצן !

תרגום ועיבוד – אילן הייט

https://bit.ly/2JydcKQ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *