גליון 08/2024

התעופה הישראלית פועלת במלחמה ללא ליאות

המשבר שנכפה עלינו מוליד הצטיידות והיערכות חסרת תקדים: קליטות של טייסות וטייסים חדשים, רכש מתוכנן של מטוסים חדשים ואפילו הקמת חברת תעופה חדשה
תמונה של קברניט מידן בר

קברניט מידן בר

חברות וחברים,

עוד מעט שנה תחלוף מאותה שבת נוראית בה כולנו עדיין נמצאים, התעופה בישראל חווה משבר בינלאומי חריף המתבטא בפעילות אינטנסיבית וחריגה, העדר מרבית החברות הזרות ופעילות אישית לא סטנדרטית לאורך זמן ממושך. המשבר פוגע באופן שונה במגזרי התעופה השונים, אולם התעופה הישראלית על שלל ענפיה פועלת ללא לאות, מתמודדת היטב עם אתגרים לא פשוטים, משמירת הקשר האווירי בחברות הנוסעים והמטען, טייסות השיטור והכיבוי הפועלות סביב לשעון והתעופה הפרטית, הקלה והספורטיבית. ראשית מילת הערכה לכולם, אנחנו כאן באיגוד למען כולכם.

נראה כי המשבר שנכפה עלינו מוליד הצטיידות והיערכות חסרת תקדים, קליטות של טייסות וטייסים תוך רכישת ציוד נוסף על מנת להיערך לתעופה ישראלית גדולה וחזקה יותר לעתיד לבוא. בהזדמנות זו נברך את חברת אייר חיפה שקיבלה את המטוס הראשון שיתחיל לפעול בקרוב משדה התעופה בחיפה לאגן הים התיכון ובקווים פנים ארציים, לטייסות וטייסי החברה החדשה אנו גאים בכם ומאחלים לכולכם הצלחה רבה, הקמת חברת תעופה חדשה בישראל, בעת הזו בייחוד היא סממן של אמון ושיתוף פעולה בין הגורמים למען תעופה ישראלית, חזקה ותחרותית לכלל הציבור בישראל.

חברת ישראייר מתכננת לרכוש מטוסים רחבי גוף מתוצרת איירבוס על מנת להתחיל לטוס טיסות ליעדים רחוקים, צעד משמעותי וחשוב עליו מלוא ההערכה להנהלת החברה, הטייסות והטייסים.

הגיליון הזה יסקר את ביקור צוות האיגוד בסלון האווירי בפארנבורו בבריטניה, שנערך בחודש יולי. מאפייני הסלון הנוכחי היו צבאיים והתמקדו בהגנה אווירית בה בלטה הנוכחות של החברות הישראליות, מקור לגאווה לאומית רבה. בנוסף כפי שתוכלו לקרוא כלי הטייס האוטונומיים, המטוס המהיר החדיש והמתפתח וכלי טיס חשמליים. עוד בסלון יצרניות המטוסים המובילות בואינג ואיירבוס עימן נפגשנו לשיחות תדרוך מפורטות לצד היצרניות הצבאיות כמו לוקהיד מרטין. כל אלו מעורבות בעסקאות רכש והצטיידות משמעותיות בחברות הישראליות ובחיל האוויר הישראלי.

את המגזין הזה עורך מיומו הראשון אהרון לפידות שהיה עורך בטאון חיל האוויר שנים רבות, עיתונאי תעופה מומחה ומקצועי העובד עם האיגוד בשנים האחרונות וסיקר בצורה יוצאת דופן את התערוכה במשך כשלושה ימים והוביל את נציגות האיגוד שהוזמן לתערוכה על ידי כלל החברות בו. בהזדמנות זו לאהרון ולכלל צוות התקשורת העוסק במלאכה, בשם כלל הטייסות והטייסים, הקוראים והקוראות של המגזין, מלוא ההערכה על עבודה מאומצת, מקצועית למען כולנו בישראל.

בהזדמנות זו, כולכם מוזמנים ליצור קשר ולייצר תוכן, לכתוב לנו ולהאיר את עיננו בכל עניין, בואו!

קריאה מועילה וימים שקטים,

קברניט מידן בר,

יו״ר איגוד הטייסים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *