גליון 9/2024

דאסו סיסטמס: חלום של תכנון

פלטפורמת 3DEXPERIENCE, של החברה הצרפתית נותנת למתכנן כלי חלומי ליצירתיות מצד אחד – ולדיוק מקסימלי מצד שני
תמונה של אהרון לפידות

אהרון לפידות

אחד הביתנים החדשניים והמרתקים ביותר בתערוכת התעופה פארנבורו 2024 שהתקיימה לאחרונה בבריטניה, היה הביתן של חברת דאסו סיטמס הצרפתית, שהציגה פלטפורמת תכנון הנדסית תלת-מימדית נתמכת בינה מלאכותית, בשם 3DEXPERIENCE, או בקיצור 3DX, הנראית כאלמנט השייך לסרטי מדע בדיוני.

אי אפשר לתאר את מלוא גמישותה של המערכת במלים, אבל היא מאפשרת להציג כל פרט ופרט בתהליך התכנון בתלת מימד – מבורג ועד נושאת מטוסים, נניח, באופן חי ומוחשי. מצג וירטואלי שלם או פרטני, על פי בחירת מפעיל התוכנה, שמאפשר למתכנן לראות ולבדוק כל רכיב מכל צדדיו, ולגלות בו פגמים ובעיות שאין שום אפשרות לגלות בתכנון דו-מימדי מסורתי. הכל מוצג באופן חי ובהיר, ונותן למתכנן כלי חלומי ליצירתיות מצד אחד – ולדיוק מקסימלי מצד שני.

חדר ההדגמה של המערכת נחזה כמרכז הפיקוד של תחנת החלל, בעל עמדות אחדות, ובכל עמדה מוצג פן אחר של יכולות הפלטפורמה, ואני חייב לומר שעברתי עמדה-עמדה בעיניים בורקות.

חברת דאסו סיסטמס פועלת במדינת ישראל שנים ארוכות, בתחומים רבים, כולל בתעשיית התעופה הישראלית. סיפר אלי בויקיס, מנהל פעילות דאסו סיסטמס בישראל: "הפתרונות של דאסו סיסטמס, על פלטפורמת 3DEXPERIENCE, מאפשרים לחברות וארגונים בישראל, מסטארט-אפים ועד מותגים מוכרים, לדמיין וליצור חוויות, שעומדות בציפיות של הצרכן המודרני וגם נותנות מענה לאתגרים הגלובליים המשמעותיים.

"טכנולוגיית התאומים הווירטואליים, בשילוב עם AI ומדע הנתונים, מאפשרת זיהוי של דפוסים, מגמות והזדמנויות, שבעבר היו נסתרים מן העין ועתה ניתן להשתמש בהם כדי לשפר קבלת החלטות, לייעל מוצרים ותהליכים ולפתח אסטרטגיות עסקיות אפקטיביות יותר.

"פלטפורמת 3DEXPERIENCE היא גיים-צ'יינג'ר עבור עסקים ועבור חדשנות בישראל, משום שהיא מפגישה את כל האספקטים של ארגונים מודרניים על פלטפורמה אחת כדי להעצים שיתוף, לשפר ביצועים ולהאיץ חדשנות."

אלי בויקיס הוסיף, "אנחנו עובדים עם ממציאים מקומיים ועם חברות בקנה מידה גדול בתעשיות הייצור – מסטרטאפים ועד מרכזי מו"פ, בכל רחבי הכלכלה הישראלית, כולל תחבורה, רפואה, הייטק, ייצור ותעופה – לכולם אנחנו מספקים אפשרות לעבוד בשיתופיות יעילה יותר, לקבל החלטות מושכלת יותר, ולתת מענה לאתגרים כמו עמידות שרשרת האספקה, קיימות עסקית, מוצרים בני קיימא ומצוינות תפעולית".

 

אלי בויקיס, מנהל פעילות דאסו סיסטמס ישראל, צלם: טניה זליחונוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *