בטאון איגוד הטייסים בישראל
The Israeli pilots' Association (ISRALPA) magazine

גליון 09/2023

ETA: אגרת כניסה חדשה לבריטניה

כל מי שיבקש להיכנס לבריטניה ייאלץ למלא טופס מקוון ולשלם אגרה בסך 10 פאונד * המערכת תשמש לזיהוי סיכונים פוטנציאלים * האגרה מיועדת עבור נוסעים שלא זקוקים לויזה כדי להיכנס לבריטניה – כמו הישראלים
מערכת IVIATION

מערכת IVIATION

בריטניה חשפה לאחרונה את מערכת ההרשאות האלקטרוניות (ETA) החדשה שלה, המסמנת שינוי משמעותי במדיניות ביקורת הגבולות וההגירה שלה. אחד השינויים הבולטים ביותר במסגרת השיטה החדשה הזו הוא שכל הנוסעים אל בריטניה, או דרכה, יידרשו כעת לשלם אגרה של 10 פאונד. מדובר במערכת שמיועדת עבור נוסעים שלא צריכים ויזה כדי להיכנס לבריטניה.

הרשאת נסיעות אלקטרונית (ETA) היא מערכת מקוונת חדשה שהוצגה על ידי ממשלת בריטניה כדי לסנן מראש נוסעים לפני שהם מגיעים למדינה. בדומה למערכת ה-ESTA בארצות הברית ולמערכת ה-ETA​ ​בקנדה, ה-ETA של בריטניה שואפת לשפר את אבטחת הגבולות על ידי זיהוי סיכוני אבטחה פוטנציאליים מבעוד מועד.

נוסעים ממדינות שנהנו בעבר מגישה ללא ויזה לבריטניה יצטרכו כעת להשיג ETA לפני העלייה לטיסה. תהליך הבקשה צפוי להיות פשוט, ולדרוש מנוסעים למלא טופס מקוון, לשלם את האגרה הנלווית ולהמתין לאישור, אשר בדרך כלל ניתן תוך דקות.

הנוסעים שיידרשו לקבל אשרת ETA לפני הנסיעה:

  • נוסעים המגיעים לבריטניה לעד 6 חודשים למטרות תיירות, ביקור משפחה וחברים, עסקים או לימודים
  • נוסעים המגיעים לבריטניה לעד 3 חודשים במסגרת ויזת ״Creative Workers Visa״
  • נוסעים בטיסת קונקשן דרך בריטניה, גם אם לא עוברים ביקורת גבולות

 

הנוסעים שלא יידרשו לקבל אשרת ETA לפני הנסיעה:

  • מחזיקי דרכון בריטי או אירי
  • בעלי אישור עבודה, מחייה או לימודים בבריטניה
  • בעלי אשרת כניסה (ויזה) לבריטניה

על פי הפרסומים הרשמיים, בשלב ראשון, החל מה-15 בנובמבר, יידרשו רק המבקרים מקטאר להגיש בקשה לETA-. את הבקשה יוכלו להגיש החל מה-25 באוקטובר. בשלב הבא, החל מה-22 בפברואר 2024, יידרשו הנוסעים מבחריין, ירדן, כוויית, עומאן, סעודיה ואיחוד האמירויות שטסים לבריטניה להגיש בקשה דומה. 

בשלב האחרון כל המדינות שלא צריכות להנפיק אשרת כניסה לבריטניה, כמו ישראל, ייכללו בתוכנית החדשה ויידרשו להגיש בקשה ולשלם אגרה טרם הביקור במדינה.

גם האיחוד האירופי הציג מנגנון סינון דומה בשם ETIAS שהשקתו תוכננה כבר לנובמבר השנה, אך נדחתה מספר פעמים. על פי התוכנית שאושרה באיחוד האירופי, תיירים ישראלים, כמו גם תיירים מכ-60 מדינות נוספות, יידרשו לקבל אישור כניסה למדינות אירופה לפני הגעתם. האישור יתקבל באמצעות מערכת ה-ETIAS החדשה (European Travel Information and Authorization System)  שעיקרה היא בדיקות רקע ביטחוניות למבקרים במדינות האירופאיות החתומות על אמנת שנגן. העלות כאן נמוכה יותר: 7 יורו לאדם.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *