בטאון איגוד הטייסים בישראל
The Israeli pilots' Association (ISRALPA) magazine

גליון 02/2023

בשורה לטסים למזרח:

מטוסים ישראליים יוכלו לעבור במרחב האווירי של עומאן

האישור – בהמשך לאישור שנתנה סעודיה למטוסים ישראליים לעבור במרחב האווירי שלה * לנוסע הישראלי הנתיב החדש יחסוך כשעתיים ממשך הטיסה * טיסה מישראל לתאילנד תארך 8 שעות במקום 10 כיום, טיסה למומבאי וגואה שבהודו תיארך 5 וחצי שעות במקום 7 וחצי כיום מאת: מערכת Iviation
מערכת Iviation

מערכת Iviation

בהמשך לאישור שנתנה סעודיה למטוסים ישראליים לעבור במרחב האווירי שלה – בשבוע שעבר נמסר, כי גם עומאן התירה לחברות תעופה ישראליות לטוס מעל שטחה, ובכך אפשרה לקצר את זמני הטיסה מהארץ ליעדים במזרח.

עם מתן האישור, יוכלו חברות התעופה הישראליות לחצות את חצי האי ערב ולא להקיף אותו, בין השאר בדרך להודו, לתאילנד וליפן. הנתיב החדש יחסוך כשעתיים ממשך הטיסה, ויאפשר להוזיל את מחירי הכרטיסים. משך הטיסה מישראל לתאילנד יהיה שמונה שעות במקום עשר כיום, והטיסה למומבאי וגואה שבהודו תיארך חמש שעות וחצי במקום שבע וחצי כיום.

בהודעת רשות התעופה האזרחית של עומאן נכתב כי המרחב האווירי שלה פתוח "לכל 193 המדינות החברות באמנת שיקגו", שישראל נמנית עמן. שמה של ישראל לא ננקב באופן מפורש בהודעה.

פתיחת המרחב האווירי של סעודיה ועומאן צפויה לפנות שעות טיסה וזמינות מטוסים, ולסייע בפתיחת יעדי טיסה נוספים. כך למשל, היא תאפשר להגיע באופן ישיר ליעדים רחוקים כמו אוסטרליה. ארקיע הודיעה ביולי כי פתיחת הנתיב תביא להוספת יעדים למזרח הרחוק. כיום ארקיע טסה לגואה שבהודו, והיא שוקלת בעקבות השינוי לפתוח טיסות ליעדים בסרי לנקה ובתאילנד.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *