בטאון איגוד הטייסים בישראל
The Israeli pilots' Association (ISRALPA) magazine

גליון 06/2023

ישראייר משלימה רכישת Smartwings; אל על משדרגת את ה-777

אם העסקה תושלם – תהפוך ישראייר לחברת התעופה הישראלית בעלת מספר המטוסים הגדול ביותר – 56 מטוסים * אל על מחסלת את המחלקה הראשונה ומצופפת את מחלקת תיירות
מערכת IVIATION

מערכת IVIATION

חברת ישראייר הודיעה על התקדמות נוספת במשא ומתן לרכישת השליטה בחברת התעופה הצ’כית Smartwings ובחברות הבנות שלה. ישראייר הגיעה להבנות עם קבוצת China CITIC Group  המחזיקה באמצעות חברות שבבעלותה ב-49.92% ממניות Smartwings.

ישראייר הפקידה החודש "דמי רצינות" בסך של חצי מיליון יורו לטובת התאגיד הסיני באמצעות הבורסה של שנחאי. כן סוכם בין הצדדים להאריך את תקופת המשא ומתן עד ל-4 באוגוסט 2023 וככל שתידרש, תינתן ארכה נוספת. עם בעלי המניות הצ'כיים כבר הגיעה ישראייר, ככל הנראה, להסכמות. לפי קצב התקדמות המשא ומתן, ניתן להעריך כי הצדדים נחושים להשלים את העסקה בקרוב.

קבוצת סמארטווינגס הצ'כית כוללת שלוש חברות בת בהונגריה, פולין וסלובקיה, ומחזיקה ב-50 מטוסים, מהם 44 מטוסי בואינג 737 ושישה מטוסיA320 . במידה שעסקת הרכישה תצא אל פועל תחזיק קבוצת ישראייר ב-56 מטוסים, כולל 6 מטוסי A320 בהם היא מחזיקה כיום. מדובר מספר המטוסים הגדול ביותר בבעלות חברת תעופה ישראלית.

אין יותר מחלקה ראשונה

ועוד באוגוסט: בחודש הבא יכנס לשירות מטוס בואינג 777 ראשון של אל על שעבר שדרוג של תצורת הפנים. כזכור, אל על מפעילה כיום שלושה מטוסי 777 מתוך שישה שהחזיקה והיא צפויה לשדרג את כולם לתצורת דרימליינר. סה״כ תפעיל אל על לאחר כניסת המטוס המשודרג ארבעה מטוסים מדגם זה.

בחודשים האחרונים שדרגה אל על את תצורת הפנים של מטוס בואינג 777-200 ראשון, שכינויו "שדרות", לתצורת פנים חדשה, דומה לזו של מטוסי הבואינג 787 דרימליינר שברשותה. נוסעים שיבקשו להזמין טיסות שמתוכננות עם המטוס המשודרג, כבר יוכלו לראות את השינוי בשלב בחירת המושבים באתר אל על. המטוס המשודרג צפוי לפעול בכל הקווים שבהם פועלים כיום מטוסי ה-777 ובראשם פריז, לונדון ובנגקוק.

במטוס המשודרג מותקנות 3 מחלקות שירות: עסקים (28 מושבים), תיירים פרימיום (32 מושבים) ותיירים (253 מושבים). מושבי המחלקה הראשונה הוסרו מהמטוס ובכך צפויה אל על להתחיל באופן רשמי להיפרד מהמחלקה הראשונה שהפעילה בעבר.

מחלקת העסקים במטוס שונתה לתצורת 1-2-1, עם מושבי מיטה בדומה לאלו שמותקנים במטוסי הדרימליינר, עם שינויים מתבקשים קטנים. גם מושבי מחלקת תיירים הוחלפו למושבים דומים לאלו שמותקנים בדרימליינר, עם תוספת של מערכת מולטימדיה אישית לכל נוסע. במחלקת תיירים נוסף מושב אחד בכל שורה לסה״כ עשרה מושבים abreast, כלומר, במקום תצורת 3-3-3 עד כה לתצורת 3-4-3.

עבור נוסעי מחלקת תיירים מדובר בהרעת תנאים ביחס למצב הקודם. אפשר להעריך שגם המרווח לרגליים לכל נוסע הוקטן לעומת הנתון הנדיב יחסית בקונפיגורציה הישנה של ה-777 – 81 ס״מ (בהשוואה לממוצע של 76-79 ס״מ בתעשייה.(

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *