בטאון איגוד הטייסים בישראל
The Israeli pilots' Association (ISRALPA) magazine

מטוס ATR של יישראייר. מקור: דף הפייסבוק של ישראייר

גליון 02/2023

ישראייר מכרה את שני מטוסי ה-ATR האחרונים שלה וסגרה את צי הטורבו-פרופ

תקבל עבורם 13 מיליון דולר במזומן ותרשום רווח של 2 מיליון * מעתה תפעיל ישראייר מטוסים מדגם יחיד: A-320 * החברה הסבירה, כי "עם סגירת שדה דב פחתה הכדאיות של הפעלת מטוסי טורבו-פרופ" מאת: מערכת Iviation
מערכת Iviation

מערכת Iviation

ישראייר השלימה את עסקת המכירה של שני מטוסי ה-ATR האחרונים שלה, וקיבלה תמורתם 13 מיליון דולר במזומן. בכך בעצם נסגר צי הטורבו-פרופ של ישראייר והחברה עברה לטוס בדגם יחיד: איירבוסA-320 . החברה מפעילה כיום 6 מטוסים מסוג זה ומתכננת לצרף מטוס נוסף, שביעי במספר, במהלך השנה. 

הודות למכירה ישראייר צפויה לרשום רווח חד פעמי של כ-2 מיליון דולר. החברה מעריכה, כי כתוצאה מהמכירה היא תוכל לשפר את רמת הרווח לפני מיסים שלה, ה-EBITDA, ותקטין את הוצאות הפחת ברמה שנתית.

לראשונה מאז הקמתה בשנת 1996, ישראייר לא תפעיל מטוסי טורבו-פרופ בנתיב הפנים ארצי. החברה מפעילה גם בקו לאילת (שדה התעופה רמון) רק מטוסי איירבוס, המקצרים בכ-15% את זמן הטיסה, משפרים את חוויית הטיסה ומאפשרים להעמיד יותר מושבים למכירה בשעות השיא. 

מחברת ישראייר נמסר כי ״מטוסי ה-ATR שמשו את החברה נאמנה, והטיסו מעל 100 אלף נוסעים בכל שנה בנתיב הפנים ארצי. מטוסים אלו הותאמו לטיסות שהפעילה החברה משדה דב, ועם סגירת השדה במחצית שנת 2019, פחתה משמעותית הכדאיות בהפעלתם." עוד נמסר, כי מכירת מטוסי ה-ATR היא אבן דרך נוספת במימוש החזון והתוכנית האסטרטגית של החברה, להרחבת פעילותה בקפריסין, יוון וצ׳כיה.

במהלך משבר הקורונה קיבלה ישראייר, בניגוד לחברות אחרות, החלטה שלא להשבית את צי המטוסים, והפעילה באמצעות מטוסי ה-ATR טיסות יומיות לאילת, טיסות חילוץ לאירופה, טיסות מסחריות לאירופה, טיסות מטען והטסות רפואיות. במהלך פעילותה בעת משבר הקורונה, רשמה ישראייר שני שיאי הטסה במטוסי ה-ATR – כשהפעילה טיסה מסחרית לקייב שבאוקראינה וטיסת מטען לצרפת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *