בטאון איגוד הטייסים בישראל
The Israeli pilots' Association (ISRALPA) magazine

גליון 03/2023

טייסי דלתא קבעו רף שכר חדש – וגבוה

החוזה החדש של דלתא מספק תוספת שכר מצטברת של 34% (תשלום חד פעמי), דמי ביטוח בריאות מופחתים ושיפורים במענקי חגים וחופשות * בארה"ב חסרים 10,000 טייסים מאת: מערכת Iviation
מערכת Iviation

מערכת Iviation

טייסי דלתא איירליינס אשררו בתחילת מארס חוזה חדש, הכולל עליות מצטברות של למעלה מ-7 מיליארד דולר בשכר והטבות במשך ארבע שנים, וצפוי להוות אמת מידה למשא ומתן על חוזים אצל חברות אמריקאיות יריבות. איגוד טייסי קווי התעופה (ALPA), המייצג את טייסי דלתא, אמר ביום רביעי כי 78% מטייסי החברה הצביעו בעד החוזה.

גם אמריקן איירליינס וגם יונייטד איירליינס הבטיחו לטייסיהם חוזה "מוביל בתעשייה". כתוצאה מכך, הטייסים שלהם אומרים, שכל הצעה שתיראה כנחותה מזו של דלתא, סביר להניח שלא יהיו תומכים. "דלתא העלתה את הרף", אמר דניס טאג'ר, דובר איגוד הטייסים האמריקאי. "תיקון האיזון במרכיב העבודה של טייס ונוהלי הקריאה למשמרות הם נושאי הליבה שח ההסכם החדש – יחד עם הפיצוי".

החוזה החדש של דלתא מספק תוספת שכר מצטברת של 34% (תשלום חד פעמי), דמי ביטוח בריאות מופחתים ושיפורים במענקי חגים וחופשות. הוא יהיה רלוונטי ל-15,000 טייסי דלתא.

אשרור ההסכם של דלתא צפוי להפעיל לחץ גדול יותר על שתי החברות האחרות, אמריקן ויונייטד, לסיים את המשא ומתן על החוזה עם הטייסים שלהן. כמה מנהלי חברות תעופה מודאגים מכך, שהעלאות שכר גבוהות לטייסים ינפחו עלויות קבועות ויקשו על תיקון מאזנים עמוסי חובות.

החוזה החדש מהווה הוכחה לכוח המיקוח שהטייסים נהנים ממנו. חברות התעופה, הנואשות לעמוד בקצב הביקוש הגובר לטיסות, ממהרות להשלים את צוותי האוויר שלהן ומוכנות לשלם. על פי ההערכות, שלוש החברות הגדולות ישכרו השנה 8,000 טייסים נוספים. אנליסטים ב"ג'פריס" מעריכים שלארצות הברית חסרים 10,000 טייסים. פער היצע-ביקוש זה צפוי להימשך עד 2027.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *