בטאון איגוד הטייסים בישראל
The Israeli pilots' Association (ISRALPA) magazine

גליון 01/2024

חברות התעופה הישראליות – נכס אסטרטגי

מצב בו מיותר ממאה וארבעים חברות שנחתו בנתב"ג עד ה-6 באוקטובר נשארו שש בערך הוא מצב חריג בכל קנה מידה
קברניט מידן בר

קברניט מידן בר

חברות וחברי איגוד, קוראים יקרים,

 

שנה חדשה נכנסה לחיינו וליבנו עדיין בשנה הקודמת, עד שאחרון החטופים יוחזר משבי ארגוני הטרור. חצינו את קו התאריך כאשר רק חברות תעופה ישראליות טסות בשמי המדינה וגם הן תחת אתגר מבצעי לא פשוט או מובן מאליו. איגוד הטייסים פועל ושותף בתהליכים המאפשרים את כל אלו ובמחשבה ותכנון היום שאחרי, תוך הדגשת המובן אותו אנחנו אומרים זמן רב: תעופה ישראלית היא נכס אסטרטגי ואין תקופה מאתגרת מזו על מנת להבין זאת היטב.

 

החברות הישראליות מספקות את הביקוש של ציבור הנוסעים, אולם מצב בו ממעל ממאה וארבעים חברות שנחתו בנתב"ג עד ה-6 באוקטובר נשארו שש בערך הוא מצב חריג בכל קנה מידה.

 

חשוב לציין ולהביע הערכה עמוקה לכלל המשרתים והמשרתות בכוחות הביטחון וההצלה, בישובים ובכיתות הכוננות. רובינו נמצאים בשרות מילואים בכלל היחידות מאז השבעה באוקטובר ומתייחסים ברצינות להתפתחויות אפשריות בזירות השונות. מה שהחל בסוף השנה הקודמת יתכן ורק מתחיל תקופה ממושכת של לחימה ואתגרים משמעותיים לעורף הישראלי. אנו מחזקים את המשפחות התומכות ואת בנות ובני הזוג המגדלים אותן במשרה מלאה ובכח חלקי, ואת כלל העובדים העושים במלאכה על מנת שהתעופה הישראלית לא תידום.

 

גיליון השנה החדשה מכיל גם מידע מן העולם אולם המיקוד של כולנו הוא בישראל ובסביבתה, בנתיבים השונים ובמשמעות של טיסה באזור עימות בעצימות גבוהה. כאן חברים האחריות המוגברת יושבת על כתפינו ביתר שאת; אל לנו לראות בשגרה כמובנת מאליה ועלינו להיות מוכנים לשינויים משמעותיים בפרקי זמן קצרים. לשים לב לניהול האישי שבין העולמות השונים, הטיסה המסחרית ושרות המילואים, השגרה לה היינו רגילים ועתות החרום בהן אנו נמצאים היום. עשרות אלפי משפחות מפונות מבתיהן כבר חודשים רבים וחבלי ארץ שלמים שוממים מלבד נוכחות צבאית. אלו אינם ימים רגילים והם יימשכו זמן רב.

 

בסוף התקופה והוא יגיע אנו נראה אחרת, נרגיש אחרת ולא במעט, כעם וכמדינה. בינתיים על כתפי האיגוד מוטל לדאוג יחד עם כלל בעלי העניין, כי התעופה הישראלית השורדת בחרום תזכה למעמד המגיע לה גם בעתות השגרה. בחקיקה ובתקינה, בנהלים המסייעים לנו לטוס לאן שרק אפשר ולבטח את הנוסעים ככל שרק ניתן, זו חובתנו ונעמוד בה יחד. 

 

בשנים האחרונות אנו חוווים משברים משמעותיים, זהו המשמעותי שבהם. מכל אחד יצאנו, מעט יותר מחוזקים וקצת יותר טובים, אין לנו ברירה אחרת. נמשיך לחבק את המשפחות השכולות, לחזק ולתמוך את הפצועים, להתנדב ולתרום ככל הניתן ולשרת את המדינה במילואים ובמסגרות השונות, תוך שאנו ממשיכים לצייר פסים לבנים על רקע שמיים כחולים, כמו דגל המדינה בתעופה ישראלית שלא תיפסק.

 

 

לימים שקטים וטיסות בטוחות

קברניט מידן בר יו״ר איגוד הטייסים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *