בטאון איגוד הטייסים בישראל
The Israeli pilots' Association (ISRALPA) magazine

גליון 01/2024

חברות התעופה הזרות חוזרות – לאט

למרות שהמלחמה טרם הסתיימה, אייג'יאן, לופטהנזה, טארום וחברות נוספות חוזרות לנחות בנתב"ג * איתיחאד כלל לא הפסיקה לטוס לכאן
מערכת IVIATION

מערכת IVIATION

לאחר שרובן ככולן של חברות התעופה הזרות הודיעו על ביטול טיסותיהן לישראל בתקופת המלחמה בעזה, ולמרות שהמלחמה טרם הסתיימה, החלו אחדות מהחברות לשוב אלינו, טיפין טיפין.

בהקשר הזה מן הראוי לציין את חברת איתיחאד מאבו דאבי, שלא ביטלה את טיסותיה והמשיכה לטוס לכאן ללא הפסקה (אך צמצמה את מספר הטיסות ל-4 פעמים בשבוע), ואת פליי דובאי, חברת הלואוקוסט האמירתית, שעשתה הפסקה קצרה מאוד בטיסות ושבה לטוס לנתב"ג זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה. המלחמה, אומרים, מזמנת שותפים בלתי רגילים לחיים. חברות התעופה המפרציות, שהחזיקו במשך 3 חודשים את הקו לאמירויות, והיו החברות הזרות היחידות שנחתו בנתב"ג לצד החברות הישראליות, הן דוגמה מצוינת.

הפסקת הטיסות לא נעשתה רק מטעמי ביטחון המטוס ונוסעיו בעת מלחמה, אלא בעיקר בשל עלויות הביטוח שמאמירות מאוד במלחמה. בעוד החברות הישראליות נהנות מסבסוד סעיף הביטוח על ידי המדינה, החברות הזרות לא מסובסדות בסעיף הביטוח ונאלצות לשאת בעצמן בהוצאות הכבדות. סבסוד הביטוח היה נושא לתלונה נגד האוצר מצד החברות הזרות, בטענה לקיפוח מול הישראליות ויצירת תחרות לא הוגנת. עם זאת, המטוטלת החלה לנוע כבר בכיוון ההפוך וכבר החודש נראה את חזרתן של חלק מהחברות לנתב"ג.

כך, למשל, הודיעה חברת Aegean היוונית כי היא חוזרת לטוס החודש לאתונה, בקצב של 4 טיסות בשבוע – ואכן, אפשר כבר להזמין טיסות מנתב"ג לאתונה החל מאמצע ינואר.

גם קבוצת לופטהנזה כולה, הכוללת מלבד לופטהנזה את אוסטריאן אייליינס, סוויס ובריסל איירליינס, הודיעה כי תשוב לטוס לישראל החודש (ינואר 2024). לופטהנזה תפעיל ארבע טיסות שבועיות מתל אביב לפרנקפורט ו-3 טיסות שבועיות מתל אביב למינכן. אוסטריאן תפעיל שמונה טיסות שבועיות לווינה וסוויס תפעיל בשלב הראשון חמש טיסות שבועיות לציריך.

גם טארום חזרה: חברת התעופה הרומנית חידשה את טיסותיה לתל אביב החל מה-1 בינואר 2024. החברה תפעיל שתי טיסות שבועיות בקו ת״א-בוקרשט. כך גם אתיופיאן. חברת התעופה האתיופית חזרה להפעיל טיסות בקו שבין  אדיס אבבה לתל אביב בתדירות של חמש טיסות בשבוע. חברות נוספות שחידשו/ יחדשו טיסות בקרוב: היינאן (סין), אזימוט (רוסיה), רד וינגס (רוסיה), אוזבקיסטן, הייסקיי (מולדובה) ועוד.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *