בטאון איגוד הטייסים בישראל
The Israeli pilots' Association (ISRALPA) magazine

גליון 02/2023

החלה בנייתו של מפעל-העל שבו ייוצר מטוס הנוסעים העל-קולי, Boom Overture

מספר ההזמנות למטוסי Overture הגיע ל-130, בשווי של 26 מיליארד דולר * בין המזמינות: אמריקן איירליינס, יונייטד ו-JAL * המטוס יונע ב-100% דלק בר קיימא (SAF) ויעשה את הדרך ממיאמי ללונדון ב-5 שעות * טיסות המבחן הראשונות מתוכננות ל-2026. מאת: מערכת Iviation
מערכת Iviation

מערכת Iviation

לפני כשלושה שבועות הודיעה חברת Supersonic Boom על תחילת בנייתו של מפעל ההרכבה של מטוס הנוסעים העל-קולי שלה, Overture,  בגרינסבורו, צפון קרוליינה. מפעל העל המכונה ה-Overture Superfactory הוא מתקן ייצור חדיש, הממוקם בשטח של 62 דונם בנמל התעופה הבינלאומי פיימונטה טריאד. האתר יכיל את פס הייצור הסופי של המטוס, כמו גם מתקן ניסויים ומרכז מסירה ללקוחות עבור מטוס הדגל העל-קולי של בום, Overture.

על פי דיווחי היצרנית, מספר ההזמנות למטוסי Overture, הגיע כבר ל-130. שווי ההזמנות כ-26 מיליארד דולר. מספר זה כולל רכישות ואופציות מאמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס ו-JAL. 

בהתחשב במספר ההזמנות ובהשקעות בפס הייצור שלו, ה- Overtureהוא מטוס הנוסעים העל קולי הראשון שייכנס בסבירות גבוהה לשירות, כרבע מאה לאחר שהקונקורד הפסיק לטוס בשנת 2003.

 מטוס ה- Overtureהארבע-מנועי יכול לטוס ממיאמי ללונדון בפחות מחמש שעות, מה שמקצר את זמן הטיסה בין שתי הערים בכמעט מחצית לעומת אורכה כיום. יתרה מזו, ה- Overtureנועד לפעול על 100% דלק בר-קיימא (SAF), ידידותי לסביבה. אב הטיפוס אמור לצאת מהמפעל ב-2025, וטיסות המבחן הראשונות שלו יחלו ב-2026. תחילת השירות המבצעי מתוכננת ל-2029.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *