כשעולם התעופה עצר מלכת בעקבות משבר הקורונה, בחטיבת תעופה של התעשייה האווירית זיהו את המשבר, והפכו אותו להזדמנות בתחום הסבות מטוסי נוסעים למטוסי מטען.

במהלך חודשי הסגר ראשון, קיבלנו פניות רבות להסבות מטוסים מחברות תעופה וחברות ליסינג שלא הכרנו קודם. החברות השונות הבינו כי הדרך לפצות על אובדן הנוסעים היא להסב את מטוסי הנוסעים  למטוסי מטען, ובכך לכסות חלקית הוצאות שוטפות ומצטברות. כך הדרישה למטוסי מטען עלתה, ואנחנו נאלצנו להתאים עצמנו לדרישות.

התעשייה האווירית מובילה עולמית בתחום הסבות המטוסים למעלה מ-40 שנה, כשלמעשה, בתחום המטוסים הגדולים, יש רק שתי חברות נוספות שמבצעות את ההסבות למטען: בואינג ואיירבאס. מדהים בעיני שהתעשייה האווירית, ממדינת ישראל הקטנה, עומדת בשורה אחת עם שתי חברות ענק, ומובילה עולמית בתחום זה.

היתרון של התעשייה האווירית בתחום ההסבות אל מול מתחריה הוא בניסיון הרב שנצבר במהלך השנים בפיתוח הסבות, בגמישות, ביכולת להתאים את המוצר לצרכי הלקוח ולשביעות רצונו ושרות הלקוחות לכל אורך חיי המוצר באיכות ויעילות גבוהות. מי שעובד עם חברות ענק כמו בואינג ואיירבאס למשל, נדרש להתאים עצמו לדרישותיהן, ולחוסר גמישות תפעולית.

התעשייה האווירית היא המקום היחיד בעולם שמסב מטוסי בואינג מסוג 747-400, 737-400/700/800,  ו-767-200/300. רק באוקטובר האחרון חתמה החברה על חוזה לפיתוח והסבה של מטוסי בואינג 777 עם חברת GCAS, וזאת בכדי להבטיח את עתיד עולם הסבות מטוסי רחבי גוף.

עולם הסבות המטוסים מרתק ואתגרי. מדובר בתהליך מורכב וקשה, שדורש הקפדה על כל פרט ופרט, ואני גאה להיות חלק מהדבר המדהים הזה.

2 Responses

  1. כל הכבוד לתעשיה אוירית.הייתי חלק מתעשיה אוירית יצאתי לפנסיה אחרי 44 שנות עבודה.

  2. ראויים האנשים שהגו והובילו את הצעדים הראשונים להקמת יכולת ביצוע P2F בתע"א להכרה ולציון של כבוד. על מורשתם גדלו דורות של מהנדסים וטכנאים, והובטחה היכולת לקיים מקומות עבודה.
    בזכות חלוציותם, החטיבה יכולה להתהדר בהיותה מובילה עולמית בשוק הזה.

    אופציה: מיסוד מסגרת של "יקיר התעשייה האווירית", בדומה למבוצע בערים הגדולות בארץ.
    אין ספק שישנם ראויים לתואר הזה בכל רוחב העשייה של החברה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *