בטאון איגוד הטייסים בישראל
The Israeli pilots' Association (ISRALPA) magazine

גליון 06/2023

איש תעופה בכל רמ"ח איבריו

טייס אל על עומר לרר בן ה-63 מבית חנניה נהרג בהתרסקות מסוק ריסוס בשטח פתוח סמוך לנתניה, כתוצאה מפגיעה בכבל חשמל * איגוד הטייסים: עומר היה איש מקסים ונעים הליכות אשר הטיס אין ספור כלי טיס שונים והיווה מודל לחיקוי והשראה * לזכרו אנחנו מביאים כאן מניפת צילומים וסרטון מלווייתו
צילום: רון גפני

צילום: רון גפני

עומר לרר, בן היישוב עומר במקור ותושב בית חנניה ב-5 השנים האחרונות, טייס אל על ותיק במטוסי בואינג 787 דרימליינר, נהרג בתחילת אפריל השנה לאחר שהמסוק הריסוס שבו טס, מסוק רובינסון של חברת כימניר, פגע בכבל חשמל והתרסק בשטח פתוח סמוך לנתניה.

לרר, אב לארבעה – תאומים בני 30 שאחד מהם הוא טייס, חניך בקורס טיס בן 18 ותלמידת תיכון בת 17, שרד לפני כ-10 שנים נחיתת חירום של מטוס קל מדגם פייפר סמוך לאור עקיבא, בשל תקלת מנוע. אביו, שהיה טייס אזרחי, נהרג בתאונת דרכים באפריקה.

מאיגוד הטייסים נמסר: "‏צער עצום נפל עלינו בתדהמה. חברנו היקר, עומר לרר, טייס אל על, נספה היום בתאונת מסוק אזרחי. ליבנו עם משפחתו היקרה. עומר, ממושב בית חנניה, היה איש מקסים ונעים הליכות, איש תעופה בכל רמ"ח איבריו אשר הטיס אין ספור כלי טיס שונים, היווה מודל לחיקוי והשראה. עומר הלך מאיתנו מוקדם מדי בטרם עת. יהי זכרו ברוך."

יו"ר האיגוד, קברניט מידן בר, הוסיף: "כעמית לעבודה, עומר היה איש תעופה. אהב את זה, עסק בזה, הבין בזה הרבה מאוד והתעמק בזה. זה היה העולם שלו. הוא היה מקצוען ומקצועי. מעבר לזה, כאדם, עומר היה איש רעים להתרועע, נדיב, חייכן וחבר. אין אחד שיגיד עליו אחרת. יש תחושת צער כבד. עם זאת, אלה הם חיינו. נתקלנו במקרים מצערים לאורך השנים, אולי גם ניתקל בהם בעתיד. בכל פעם זה מכה בך מחדש, אבל זה לא מקל על הכאב וההלם.

"מדובר בבחור משוגע לטיס, מטיס הכול ומאוד מוכשר", סיפר ראש מועצת עומר, פיני בדש, "הוא היה הרפתקן טיסה, בעל מטוסי אולטרה לייט, בין היתר. יש לו הרבה מאוד שעות טיסה, אני בשוק שזה קרה". גם במושב בית חנניה הביעו צער רב על המקרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *