בטאון איגוד הטייסים בישראל
The Israeli pilots' Association (ISRALPA) magazine

גליון 05/2023

איגוד הטייסים של אמריקן איירליינס, APA, דחה מיזוג עם האיגוד הבינלאומי ALPA

ALPA הוא איגוד הטייסים הגדול בעולם, המייצג 69,000 טייסים ב-40 חברות תעופה בארה"ב וקנדה – והוא חלק מהפדרציה IFALPA אליה משתייך גם איגוד הטייסים הישראלי
מערכת IVIATION

מערכת IVIATION

מועצת המנהלים של האיגוד המייצג את צוותי האוויר באמריקן איירליינס (APA) דחה הצעה לפתוח בהליך הצטרפות לאיגוד טייסי קווי התעופה הבינלאומי (ALPA). אימוץ הצעת ההצטרפות דורש רוב של שני שלישים מחברי הדירקטוריון, אולם היא קיבלה רק 50% מהקולות.

"לאחר קבלת הדו"ח הסופי של ועדת הבדיקה למיזוג של APA-ALPA על ממצאיה, מועצת המנהלים של APA הצביעה נגד יצירת ועדת משא ומתן למיזוג," הודיעה APA ב-2 ביוני.

קבוצה של טייסי אמריקן בשם "AA Pilots for ALPA", שפעלה למען המיזוג, הביעה אכזבה מההחלטה. בשנה שעברה בוצע סקר בקרב צוותי האוויר של אמריקן ועל פי ממצאי הסקר כ-67% מהמשיבים העדיפו לתת סיכוי למיזוג ומהם כ-52% השיבו כי הם "מצדדים מאוד" ברעיון. כמחצית מהטייסים של אמריקן, 7,722 אנשי צוות אוויר, השתתפו בסקר.

טייסי אמריקן עזבו את ALPA ב-1963 בגלל חילוקי דעות פוליטיים עם ההנהגה הלאומית של ALPA. המהלך להצטרף מחדש נולד כאשר חברות תעופה ברחבי ארה"ב מתמודדות עם בעיות של מחסור בטייסים ומנהלות משא ומתן עם צוותי האוויר על חוזים חדשים.

ALPA הוא איגוד הטייסים הגדול בעולם, המייצג 69,000 טייסים ב-40 חברות תעופה בארה"ב וקנדיות, כולל דלתא איירליינס, יונייטד איירליינס וחברות תעופה אזוריות רבות. למעשה, ALPA, יחד עם איגוד טייסי קווי האוויר הבריטי (BALPA) ואיגוד טייסי קווי התעופה הקנדיים (CALPA, שהתמזגה לתוך ALPA ב-1997) הקימו את הפדרציה הבינלאומית של איגודי טייסי קווי האוויר (IFALPA) ב-1948.

טייסי אייר קנדה, שיוצגו בעבר על ידי איגוד טייסי אייר קנדה (ACPA) הצביעו ברוב מכריע בחודש מאי השנה בעד הצטרפות ל-ALPA.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *