וועידת ישראל לתעופה 2020 עומדת השנה בצל משבר הקורונה העולמי. לראשונה בהיסטוריה האנושית עצרו בני האדם את גלגלי הכלכלה כדי להציל חיי אדם. סגירת השמים והגבולות פגעו נואשות בכלכלה העולמית ובתוכה ענפים רבים כולל עולם התעופה והתיירות. יחד עם זאת, כמו בכל משבר, נולדת הזדמנות להתחדשות.

המגפה הפכה את מדינות העולם לאיים בודדים שעסוקים בהישרדות רפואית, חברתית וכלכלית, וההתכנסות פנימית. בעת ובעונה אחת, נפתח לנו צוהר אל עידן חדש של מדע וטכנולוגיה, יזמות ויצירתיות, ושיתופי פעולה, אשר ממשיכים לחבר את האוקיינוס הרחב שנפער ביננו. 

ראינו כיצד החברה האנושית מאמצת לעצמה עולם של חדשנות וטכנולוגיה, מטמיעה ומתאימה עצמה לעידן חדשנות פורצת גבולות: שימוש בפתרונות רפואה מרחוק, למידה מרחוק, עבודה מן הבית, וצרכנות דיגיטלית הם רק חלק מהכלים שמאפשרים לנו להתמודד עם סגר וריחוק חברתי. אנו נכנסים לעידן של רובוטיקה, אוטומציה, ושימוש במידע.

גם עולם התעופה נדרש לחשיבה ולהתאמה לעידן החדש. העולם נחלק למימד הפיזי-חומרתי מול הספירה הדיגיטלית. הזדמנויות חדשות לפנינו בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית שתשנה את עולם החלל ותעופה – ומה טוב יותר מלעשות זאת כאן בישראל, שידעה להקים מדינה ולהעצים את כוחה תוך הישענות על חדשנות ויזמות. את המגיפה נכניע בסופו של דבר, גם בכוח החדשנות והמדע, התקשורת והמידע. 

שנת 2020 עומדת גם בסימן רקימת עור וגידים לחזון המזרח התיכון החדש, חזון שעליו כתב שמעון פרס ז"ל, ואותו פירט בספרו "המזרח התיכון החדש". בקרוב תתאפשרנה טיסות ישירות מעל סעודיה לאזור המפרץ, וטיסות ישירות מישראל למרוקו – ומדינות נוספות עומדות להצטרף להסכמי אברהם שנחתמו לאחרונה על מדשאות הבית הלבן. אנו בעידן חדש בו מתפזרים העננים מעל שמי המזרח התיכון, ואופקים בהירים נפרשים לפנינו. בעוד אנו נמצאים בעין הסערה, בעיצומו של משבר שכמוהו לא ידענו כמעט מאה שנה – אנו ניצבים גם בפתחו של עידן חדש שמזמן הזדמנויות אין ספור. 

העולם משתנה לנגד עיננו מעידן של מלחמות לעידן של סכנות גלובליות. אני מקווה שהוועידה הזו תדליק מנועי צמיחה ותפיח רוח חדשה בעידן החלל והתעופה. אני מאמין שבאמצעות המדע והחדשנות, במשבר הגלובלי הבא, נדע לשמור על שמים פתוחים ונתיבים של סולידריות עולמית, שתאפשר לנו לחיות בעולם בטוח יותר.

אני מאחל לכולנו שנה של התחדשות, ויציאה ממשבר לתנופה של צמיחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *