גליון 07/2024

טייסות וטייסי ישראל, קוראות וקוראים נכבדים,

המציאות בה אנו חיים לעיתים נדמית כעולה על כל דמיון, אולם זו המציאות לאשורה.
תמונה של קברניט מידן בר

קברניט מידן בר

כאשר נאלצים לגייס בית משפט בצרפת כדי לחייב את המדינה לאפשר לחברות נשק ישראליות להציג בתערוכת נשק אירופאית חשובה, בעוד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש בביקור מסוקר מאוד עם נשיא צפון קוריאה קים ג׳ון און, יש לאירועים הללו משמעויות והשלכות גם עלינו. כאשר מתפרסמות מודעות גיוס לחברת תעופה שתטיס מטוס עם טייס בודד בשלבי השיוט מהשנה הבאה ומדינת ישראל נמצאת בבידוד תעופתי כמוהו לא היינו מעולם, יש לכך משמעויות והשלכות עלינו. התייחסנו לכך באיגרת שפרסמנו במשותף עם ראש רשות התעופה האזרחית, והיא מוצגת במלואה כאן (משמאל).

 

הגיליון הזה אינו עוסק רק באקטואליה, הוא מתאר את המציאות הסובבת אותנו ואת ההקשרים תעשו לעצמכם; הם קיימים וכדאי להביט בהם בזכוכית מגדלת.

 

בחודש הבא יתקיים הסלון האווירי בפארנבורו שבאנגליה, אירוע תעופתי מרכזי וחשוב שמתקיים בסמיכות זמנים לתערוכת הנשק יורוסאטורי בצרפת, תוך כדי שחברת אל על הישראלית מודיעה, כי תמשיך במו״מ לרכישת מטוסי צרי גוף עם חברת בואינג בלבד. ארקיע וישראייר קולטות כמות חריגה של טייסים שמצביעה על תוכניות גדילה משמעותיות, תוך שבחודש הבא ינחת מטוס ה-ATR הראשון של חברת אייר חיפה, שתתחיל לפעול משדה התעופה המקומי עוד השנה עם יעדים בכל אגן הים התיכון. ברוכים הבאים ובהצלחה.

 

ועידת ישראל לתעופה תתקיים השנה במרכז פרס לשלום בתאריך 12/12/24 והיא הכינוס האווירי החשוב באזורינו מבית איגוד הטייסים הישראלי וכולכם מוזמנים לא רק לאירוע אלא גם לקחת חלק בכינונו, לצקת תכן ורעיונות, לתמוך ולסייע, כחלק ממשפחת התעופה בישראל ובעולם כולו.

 

לאחרונה מיסדנו שיתוף פעולה חשוב ביותר עם בטאון חיל-האוויר היוקרתי והוותיק. מנוי לחברות וחברי האיגוד, קוראי המגזין הזה, יוצע במחיר מוזל ואטרקטיבי. מוזמנים לעשות בו שימוש.

 

במקביל, תפוצת המגזין שלנו, המעניין והחשוב, שהוקם על ידי מתנדבים וערוך בידי מומחים תלויה בכולנו. מכאן פנייתנו כי תשתפו ותחלקו אותו עם קרוביכם המתעניינים בתחומי התעופה השונים, הזמינו בעלי עניין לכתוב למגזין וראו בו משהו אישי של כולנו. בשגרה ובייחוד בעת הזו, נעים להביט החוצה על עולם מרתק ומתפתח ולקרוא דברי טעם מעניינים ומועילים.

 

לפני שתצללו לכתבות העומק המרתקות, ישראל נמצאת במלחמה כבר תשעה חודשים, בדרום ובצפון, במתיחות גוברת בגזרות נוספות. ברגעים אלו כולנו מייחלים לחזרתם הביתה של החטופות והחטופים, להחלמתם המהירה של הפצועים ושולחים מכאן חיבוק אמיץ למשפחות השכולות. ובעת הזו הערכה עמוקה לצוותי האוויר והקרקע בכל החברות המקיימים תעופה באזור מאוים ומאתגר למשך זמן ארוך כפי שלא קרה בעולם בהיסטוריה התעופתית המודרנית. בלעדיכם זה לא היה קורה.

 

קריאה מועילה ומעניינת,

כתבו לנו ושתפו חבריכם

 

קברניט מידן בר, 

יו״ר איגוד הטייסים 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *