חינוך טכנולוגי לאן?

ההתפתחויות הטכנולוגיות בעולם בשנים האחרונות הן ללא תקדים, בעיקר בתחומים כגון מערכות מידע, תקשורת, סייבר, בינה מלאכותית, ננו טכנולוגיה, סנסורים, בקרה, אוטומציה/ רובוטיקה ועוד.

למיצוי ההתפתחויות האלה חסרים במשק הישראלי כ – 10,000 בעלי תפקידים בטכנולוגיה ובמדעים, מהנדסים, חוקרים ומורים, בתחומי התעופה, התחבורה, הצבא, הרפואה, האנרגיה והתעשייה.

מערכת החינוך אינה בנויה לסגירת הפער. הדימוי הנמוך של מערכת החינוך המקצועי לא מאפשר ביקוש מספיק להכשרת הצרכים, על אף שיש פוטנציאל מתאים בבתי הספר, שמגיע לאוניברסיטאות לתחומים בהם יש שפע של היצע כגון עריכת דין, ראיית חשבון, כלכלה וכדומה.

תיאור מצב זה נכון לרוב מדינות העולם המערבי, ולפני כ-15 שנה הוקם בישראל ארגון בשם FIRST (For Inspiration and Recognition of Science and Technology) שלקח על עצמו, ובשיתוף פעולה עם הטכניון, משימה לשנות את המצב, ולהביא לתהליך בו תגדל המוטיבציה של הנוער לעסוק במדע ובטכנולוגיה; ללמוד מעולם הספורט, גיבורי טכנולוגיה כגיבורי ספורט, לשנות את שיטות הלימוד, לשים דגש על ערכים ותרבות ארגונית מתאימה באמצעות ארגון בין לאומי לתחרות אולימפית של רובוטים, המתוכננים, נבנים ומופעלים על-ידי הילדים. המשתתפים מונחים על-ידי מנטורים, מתנדבים  ולמידה עצמית ממקורות שונים.

 המשימות והנושא השנתי מועברים לכל המשתמשים בעולם באותה השעה.

הפרויקט מושתת ברובו על מתנדבים, בוגרי התוכניות, סטודנטים ופנסיונרים. הערכים מדורגים גבוה במטרות הארגון ומכילים גישה לתרבות ניהולית, מקצועית וחברתית.

FIRST ISRAEL

מיזם תחרותי לבני נוער לקידום החינוך הטכנולוגי בישראל.

עיסוק בטכנולוגיה לא רק ברובוטיקה, להטמעת תרבות ארגונית, ניהולית וחברתית.

תרבות ניהולית

תרבות מקצועית

תרבות חברתית

FIRST ISRAEL – נתונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *