עיבוד ותרגום: אילן הייט

מקור: https://bit.ly/328dLSs

שני אנשי צוות אוויר הודים פוטרו לאחר שהוחלפו ביניהם מהלומות בעת טיסה מלונדון למומבאי, ואף עזבו תוך כדי ריב את הקוקפיט. הטייסים – גבר ואישה – הטיסו מטוס של  חברת jet Airways שהוביל 324 נוסעים, בתחילת חודש ינואר. הטייסת שמשה כקברניטת המטוס, והטייס כקצין הראשון. 

על פי הדיווח, סטר הגבר לאישה, הבכירה ממנו ומפקדת המטוס, בקוקפיט. כשהיא עזבה את תא-הטייסים בדמעות, יצא אחריה הקצין הראשון פעמיים (!) ועזב את הקוקפיט בלתי מאויש, כדי לשכנע אותה לחזור. מנהל ה-DGCA, (רת"א ההודית) אמר כי "העימות המזעזע בקוקפיט הוא אירוע חמור ביותר. שני הטייסים היו פעמיים מחוץ לקוקפיט הבלתי מאויש. מה היה קורה אם היו ננעלים מחוצה לו? זה מקרה שלא היה כמותו ומחייב לפעולה קיצונית. ברור שהמפקדת הוכתה על-ידי טייס המשנה ועזבה את הקוקפיט, אך בהתאם לכללים, מותר לאיש-צוות אחד לצאת, כאשר השני נשאר בפנים – כך שכאשר היא עזבה, היה הקוקפיט מאויש עדיין". 

כאמור, שני אנשי הצוות פוטרו מהחברה וה-DGCA שלל מידית את רישיונו של הקצין הראשון. ההחלטה בעניין רישיונה של הקברניטה עדיין בבדיקה, אך נראה שהוא לא יישלל. חברת Jet Airways אמרה כי לא תסבול כל פעולה של מישהו מהעובדים בה, הפוגעת בבטיחות הטיסה: "בטיחות נוסעינו, הצוותים והציוד היא בעלת חשיבות עליונה בשבילנו," נמסר מטעם החברה.

עיבוד ותרגום – אילן הייט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *