גליון 07/2024

אל על: נחתם הסכם קוד שרניג עם וירג'ין; הרביעי מתחילת השנה

החברה שואפת להצטרף לברית תעופתית, כמו Skyteam
תמונה של מערכת IVIATION

מערכת IVIATION

למרות המלחמה והמצב הבינלאומי הקשה של ישראל, הצליחה חברת אל על לחתום, מתחילת השנה, על ארבעה הסכמי קוד שרינג חדשים עם 4 חברות תעופה: דלתא, SAS, איר פראנס והאחרונה שבהן – וירג'ין אטלנטיק, שהחל לפעול ב-19 ביוני.

"ההסכם נחתם רק לפני שבועיים, ב-3 ביוני, בכנס IATA בדובאי, לאחר עבודה משותפת של כמה חודשים," סיפר סטנלי מוראייס, ראש אגף יחסים בינלאומיים באל על. "היום, ה-19 ביוני, בעוד אנחנו מדברים, המריאה הטיסה הראשונה תחת ההסכם, ללונדון."

וירג'ין עצמה אמורה לחדש את טיסותיה לישראל בתחילת ספטמבר. בכך יגדל ההיצע על אחד הקווים הפופולריים ביותר בישראל, הקו ללונדון.

הסכם הקוד שרינג של אל על עם וירג'ין אטלנטיק כולל גם הסכם בין מועדוני הנוסע המתמיד של שתי החברות, כך שאפשר יהיה לצבור נקודות ללא קשר באיזה מטוס מתבצעת הטיסה פיזית.

איך, בכל זאת, מתגברים על המצב המורכב שבו נמצאת ישראל? סטנלי מוראייס מסביר, כי בין חברות התעופה מדובר בסופו של דבר בעסקים. "גם בזמן המלחמה אנחנו עושים כל מאמץ כדי להרחיב את סל האופציות המוצע ללקוחות החברה. תל אביב נמצאת עדיין על המפה, ויש שוק לתל אביב. לא תיירים 'רגילים', כמו שהטסנו בעבר, אלה כמובן לא באים, אבל ראינו התגברות יפה של 'תיירות תמיכה' – קהילות יהודיות מכל רחבי העולם שמגיעות לארץ כדי להזדהות איתנו ולתמוך במדינה."

נקודה מעניינת ומסגירה היא, שכל החברות איתן נחתמו הסכמי הקוד שרינג החדשים שייכים לברית  Skyteam (SAS אמורה לעזוב את הברית הנוכחית שלה, Star Alliance, ולהצטרף ל- Skyteam בספטמבר) האם אל על נושאת את עיניה להצטרפות לברית הזו?

סטנלי מוראייס לא מכחיש: "זה לא סוד שאנחנו שואפים להצטרף לברית תעופתית כמו Skyteam. ההסכם עם דלתא פתח לנו דלתות ועזר מאוד. אני לא יודע מתי זה יקרה – בינתיים אנחנו עובדים במתכונת של הסכמים בילאטרליים, מול כל חברה בנפרד – ולזה יש נכונות גם בחברות הזרות. אם נצליח להתגבר על ההתנגדות של חלק מהחברות בברית מתישהו – מצוין; אם לא – נמשיך לפעול במסגרת ההסכמים הנפרדים."

ב- Skyteamחברה גם סעודיה, שוירג'ין חתמה גם איתה הסכם קוד שרינג לאחרונה. רמז לבאות? "הצלחנו לנצל את היטב את הסכמי אברהם, ותחת המטריה שלהם נחתמו הסכמים עם איתיחאד ועם רויאל איר מארוק. אין סיבה למה לא נמשיך בדרך הזו," מסכם סטנלי מוראייס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *