"ראיינאייר," חברת החסך (Low Cost) הגדולה בעולם, הודיעה היום כי תפעל כנגד ה"ההלאמה" החלקית והזמנית של יריבתה הגרמנית, בטענה כי תוכנית הסיוע מהווה "סיוע לא חוקי של מדינה" הפוגעת בתחרותיות. (ראה הידיעה מימין: ממשלת גרמניה הודיעה על חבילת סיוע-הצלה של כ-9 מיליארד יורו ל"לופטהאנזה," תמורת 20% ממניות החברה).

מנכ"ל "ראיינאייר", מייקל או'לירי, אמר כי "ממשלת גרמניה מתעלמת מחוקי ה-EU כשזה מתאים לה ומספקת סובסידיה לחברות גרמניות גדולות, אך דורשת מאחרים לכבד את התקנות, כשהיא עצמה לא מצייתת להם."

לדבריו, "ראיינאייר" תפנה לערכאות בעניין פעולה לא חוקית זו של הסיוע הממשלתי ל"לופטהאנזה", פעולה שתגרום לעיוות התחרות וחוקי המשחק האחידים בטיסות אל ומגרמניה בשנים הקרובות.

בינתיים, גם "ראיינאייר" קיבלה הלוואה בסך 600 מיליון אירו מהמערכת הממשלתית הפיננסית הבריטית לסיוע בתקופת ה"קורונה". "ראיינאייר" טוענת כי הסיוע מקרן זו, המיועדת לסיוע לנפגעי הווירוס ומנוהלת על ידי הבנק של אנגליה, אינו דומה לחבילת הסיוע הגרמנית. או'לירי אומר כי "'לופטהאנזה' מכורה לסיוע ממשלתי ובכל משבר היא שולחת את ידיה אל כיסי הממשלה".

רווחי "ראיינאייר" ירדו חדות לא רק בגלל הנפילה בכמות הטיסות אלא גם בגלל שהימרה על מחירי דלק (גידור) גבוהים. עד אמצע החודש היא הפעילה רק כ-30 טיסות ביום באירופה. בינתיים היא ביטלה 3,000 מישרות לטייסים ודיילים, שהם 15% מכוח העבודה שלה.

עיבוד ותרגום – אילן הייט

.

https://bit.ly/3d5w9jZ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *