מספר המטוסים באויר יכפיל את עצמו במהלך 15 השנים הבאות עד לכ-40000 מטוסים, בעוד מספר הטייסים והטכנאים יילך ויפחת. כבר היום כל טיסה בעולם מאחרת בממוצע 5 דקות ובעתיד המספר ישלש את עצמו. כל זאת בזמן שמחירי הטיסות יורדים והתחרות עולה.  המטרה של חברות התעופה היא להפעיל את המטוסים כל הזמן. כל השבתת מטוס לא מתוכננת עולה בין 60,000 -250,000 דולר ליום.

איך מתגברים על כל זה ומייצרים תעשיה בריאה בעלת שולי רווח הגיוניים? התשובה, לא במפתיע נמצאת בסמוי מן העין: בשימוש במידע – דאטה – שמופק ממטוסים, נוסעים ומטען ומהדרך שהם עוברים מחד ומנתוני התחזוקה על הקרקע מאידך. כך עוברים יצרני המטוסים, כגון בואינג או איירבס מייצור "ברזלים" לבניית שירותים סביב אותן תשתיות והענקת ערך מוסף ללקוחות שלהם. שירותים מבוססי מידע יהפכו למנוע  צמיחה משמעותי עבור חברות בשל העובדה כי הם יחסכו זמן וכסף לחברות התעופה.

כך שירותים כגון תחזוקה מונעת ותחזוקה מבוססת מצב (condition based analysis), השוואת מצב צי מול ציים אחרים או סייבר הם שירותים מתבקשים. זאת ועוד, בתחום המטען, יש דרישה הולכת וגוברת לייצר דרך בה המטען "ידבר" עם הלקוח, יודיע מה שלומו והיכן הוא נמצא ויאפשר שירותים חדשים, מבוססי מיקום ותנאים עבור חברות התלויות בכך.

 HANGAR, מרכז הסטארט אפים של חטיבת התעופה בתעשיה האוירית, מקיים זאת השנה השניה את תחרות הסטארט אפים שלו במטרה לאתר טכנולוגיות ומוצרים משלימים למנוע הצמיחה הבא של תעשיית התעופה האזרחית. לעוד פרטים והשתתפות בתחרות: www.hangar-labs.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *