עיבוד ועריכה: אילן הייט.

מקור: https://bit.ly/2G6ixGC

כ-130 טייסים פעילים בשדות פנים-ארציים בשוויץ קורקעו בגלל חוסר יכולתם לדבר אנגלית. 

ב-20 ביוני נכנסה לתוקף תקנה חדשה, המחייבת כל טייס שממריא או נוחת בשדות תעופה שוויצריים המנוהלים על ידי חברת Skyguide להשתמש באנגלית בלבד בקשר עם ה-ATC. הטייסים המקורקעים פעלו בשדות כמו Sion, Les Éplatures, ו- La Chaux-de-Fonds. 

כמה שדות נוספים, כמו Neuchâtel ושדות בקנטון Ticino קיבלו פטור מהתקנה החדשה מרשות התעופה הפדרלית השוויצרית. הפטור ניתן רק כאשר חברת Skyguide מפקחת על שדה בקרבת מדינה אחרת (כמו Ticino, ליד איטליה או ג'נבה שליד גבול צרפת). 

התיקון לחוק הטייס השוויצרי שונה כבר ב-2016 ואושר בפרלמנט שנה אחר-כך. השינוי נומק בכך ש"החובה לשימוש באנגלית בתקשורת רדיו תקטין את הסיכוי לאי-הבנות". יועץ משפטי לאיגוד הגג של הטייסים Aerosuisse הציע לחברי האיגוד לתבוע את המדינה בבית-משפט, בטיעון שהתקנה נוגדת את ההגנה החוקתית שנותנת שוויץ לארבע הלשונות הלאומיות הנהוגות בה וכן שהיא לא מתאימה לתקנות בינלאומיות, המאפשרות שימוש גם באנגלית לצד שפה מקומית. כרגע הנושא נבדק בוועדה פרלמנטרית. 

חברת Skyguide שרובה בבעלות הקונפדרציה השוויצרית מתנהלת על פי חוק-הטיס השוויצרי. היא מעסיקה כ-2,000 עובדים ב-14 בסיסים. היא מפקחת על התנועה בש"ת ציריך, בג'נבה, בשדות פנים ארציים ובשדות תעופה צבאיים. בשנת 2018 היא פיקחה על כ- 1.3 מיליון טיסות שחלפו בשמי אחד האזורים הצפופים והמסובכים באירופה.

עיבוד ותרגום – אילן הייט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *