טייסי חברת "יונייטד" הגיעו להסכם עם החברה: הקטנת שעות ה-Schedule בתמורה לאי-הוצאת טייסים לחל"ת (Furlough). הפחתת שעות הטיסה תמנע הוצאה של כמעט 3,000 טייסים לחל"ת. חברות תעופה אחרות נוקטות בדרכים שונות כדי להימנע מהוצאה מאולצת של טייסים לחל"ת, באמצעות הוצאה לחופשות או פיצויי פיטורין. 

חברת "יונייטד" הודיעה כי טייסיה אישרו תכנית האמורה למנוע הוצאות לחל"ת לפחות עד חודש יוני 2021. בכך הושג הסכם נוסף להקטנת הוצאות בין החברה ובין האיגוד הגדול של צוותי האוויר, בעקבות הקורונה. 

הנהלת החברה, שמושבה בשיקגו, הודיעה לפני-כן כי בכוונתה לשלוח לחל"ת 2,850 טייסים, החל מה-1 באוקטובר. זאת במקביל לסיומו של הסיוע הפדרלי בן ה-25 מיליארד דולר, שהיה אמור להגן על עובדי סקטור התעופה. עוד הוצאה לחל"ת של 1,000 טייסים נוספים תוכננה לשנה הקרובה. עתה הגיעו החברה והאיגוד להסכם ראשוני להקטנה של שעות המינימום, שהיא בעיקרון פריסת ה-Schedule בין הטייסים, תוך שמירה יחסית על המשכורת. הסכם זה אושר על ידי חברי האיגוד.

חברת "יונייטד" עדיין מתכננת לקצץ כ-13,000 משרות. חברת "אמריקן" מתכננת קיצוץ של 19,000 עובדים. עשרות אלפי עובדים בחברות תעופה ברחבי ארה"ב קבלו את הצעות החברות לפיטורין עם פיצוי או לחופשות מאולצות, כדי להקטין את מספר עובדיהן. 

חברות התעופה מהססות להוציא טייסים לחל"ת בגלל שהאימונים שלהם לחזרה לפעילות הם יקרים ודורשים זמן. התכנית הנוכחית תשאיר את הטייסים באותם ציים בהם שירתו לפני כן.

מנכ"ל "יונייטד", סקוט קירבי (Scott Kirby) אמר כי הוא אינו מצפה שהתנועה האווירית תגיע ליותר ממחצית מזו של 2019, אם לא יהיה חיסון לקורונה, אך הדגיש שהחברה תהיה מוכנה, אם תחול התאוששות. סמנכ"ל המבצעים של החברה שלח מכתב ברוח דומה לצוותים.

ההסכם זכה לאישורם של 58% מתוך כ-12,000 הטייסים חברי האיגוד. הורדת השעות תפגע יותר במינימום השעות של הטייסים הפחות וותיקים.

בשלב זה חברות התעופה מנסות להשיג עוד תקציבים פדרליים. גם מנהלי החברות וגם איגודי הטייסים פנו למחוקקים כדי לקבל 25 מיליארד דולר נוספים, שיאפשרו שמירה על העוסקים עד סוף חודש מרץ 2021. כרגע נראה כי גם הקונגרס וגם הנשיא טראמפ תומכים ברעיון, אך עדיין לא סוכמו כל הפרטים. יו"ר איגוד הטייסים של "יונייטד", המסונף לאיגוד האמריקני ALPA, אמר כי הוא מצטרף לדרישה לתקציב הנוסף, במטרה למנוע פשיטות-רגל בתעשייה עד להתגברות על המגיפה.

במידה שהתקציב הנוסף יתקבל, ההסכם עם הטייסים ייכנס להשהיה.

הערה: ההסכם מכיל סעיף המאפשר פרישה מוקדמת לטייסים שגילם מעבר ל-50, שצברו יותר מ-10 שנות וותק בחברה.

בעקבות ההסכם, עלו מניות חברת "יונייטד" ב- 5.1%.

https://cnb.cx/3n3BTQN

תרגום ועיבוד – אילן הייט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *