ראש עיריית שיקגו, רם עמנואל,  הודיע כי הוא מתכנן להחזיר לשימוש את שדה Meigs Field, כשדה פעיל (Class D) בסתיו של 2020. הבשורה התקבלה בהתלהבות רבה על ידי טייסים בכל רחבי ארה"ב ובעולם: "זהו צעד אמיץ והוא מגיע ממש במועד," אמרו הדוברים.  

השדה נהרס באירוע ידוע לשמצה שבו ראש העיר הקודם, ריצ'רד דיילי, הרס את השדה במבצע חשאי, בין-לילה, בחודש מארס 2003. הסגירה וההרס הכעיסו אלפי טייסים, גרמו להשארת מטוסים רבים תקועים על רחבות החנייה והרגיזו מאות אלפי משתמשים בסימולטור הטיסה הפופולרי Flight Sim של חברת "מיקרוסופט" משום ששדה Meigs היה שדה ברירת המחדל של הסימולטור. 

ב-31 במרץ 2003 נסגר לפתע אחד משדות התעופה הידועים ביותר בעולם התעופה הכללית, שדה Meigs Field, ששכן ממש בלב העיר שיקגו ואף שימש כשדה ברירת המחדל של תוכנת ה- Flight Sim של חברת "מיקרוסופט". השדה נסגר לא אתראה מוקדמת – ולדעת רבים מהמשתמשים בו, אף בדרך לא חוקית. טייסים של מטוסים רבים שחנו בו התעוררו בבוקר וראו חריצי ענק בצורת "X" שנחרצו במסלול וציוד מכני כבד לבנייה שפוזר עליו, להדגשה. לאחר כמה ימי משא ומתן הורשו המטוסים שנשארו על הקרקע לעזוב את השדה, המריאו על המקביל ולא שבו עוד.

ההחלטה על סגירת השדה נלקחה על ידי ראש העיקר הקודם של שיקגו, ריצ'ארד דיילי לכאורה כדי למנוע מטרוריסטים אפשרות שימוש בשדה (והיה כנראה חשש שכזה, באותם ימים). אך רבים מאמינים כי כל כוונתו של ראש העיר הייתה להפוך את Meigs לפארק גדול.

השדה נבנה ב-1948 וסיפק גישה נוחה לשיקגו גם לאנשי עסקים וגם לחובבי טיס. הוא הפך לפופולארי, מסלולו הוארך ונוספו לו עוד מבנים. כבר ב-1996 נסגר השדה לראשונה, כדי להעלות את מחירי הנדל"ן בשיקגו וגם להשגת תמיכה פוליטית, על ידי סגירת "סמל של בעלי זכויות-יתר". אז, ב-96', סימני ה"X" של המסלול היו רק צבועים ובית המשפט של מדינת אילינוי השיב את השדה לפעילות מלאה. בגלל העומס הרב על השדה הבינלאומי של שיקגו, O’hare , שהיה צורך להרחיבו, הובטח עתידו של Meigs עד 2026 בהסכם עם העירייה. אולם, כאשר הרחבת O’hare לא יצאה לפועל, סגר ראש העיר שוב את השדה, ללא הודעה מוקדמת של 30 יום כמתחייב בחוק (ואף נקנס על כך).

סלילתו מחדש של המסלול בן 6,000 רגל אמורה להתחיל בסתיו 2019, כאשר השדה אמור להיות מוכן לפעולה בספטמבר 2020. בתכנית יש גם הקמת מסעדה, מרכז עסקים איכותי ומדברים גם על הקמת מגדל פיקוח שיהיה הגבוה ביותר בצפון אמריקה. 

בתיאום עם הפתיחה מחדש של השדה תחזור חברת "מיקרוסופט" להשתמש בו כשדה ברירת המחדל של ה- Flight Sim.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *