בטאון איגוד הטייסים בישראל
The Israeli pilots' Association (ISRALPA) magazine

המזרח הרחוק מעולם לא היה קרוב יותר

סוף סוף, לאחר המתנה מורטת עצבים של שישה חודשים, הלכה גם עומאן בעקבות סעודיה והתירה למטוסים ישראלים לעבור במרחב האווירי שלה.

התיירות הצולעת בישראל – לא גזירת גורל

איך ייתכן שארץ הקודש עבור 3 הדתות הגדולות, מקום בו ביום חורף אחד אפשר לעשות סקי שלג בחרמון וסקי מים לאחר כמה שעות באילת, מצליחה לקושש רק 6% מהתל"ג מתיירות

האם אנחנו לומדים מהניסיון לטובת מניעת תאונות?

האם זה מקרה, שבאותה החברה, באותו דגם, אירעו שתי תאונות עם מאפיינים דומים? שתי תאונות בהן הייתה גישה לא מיוצבת שחייבה הליכה סביב, נגיעה עמוקה, התעלמות מקריאות

גליון 2/ 2023

מזרח תיכון חדש

המזרח הרחוק מעולם לא היה קרוב יותר

סוף סוף, לאחר המתנה מורטת עצבים של שישה חודשים, הלכה גם עומאן בעקבות סעודיה והתירה למטוסים ישראלים לעבור במרחב האווירי שלה * לחצים רבים הופעלו מצד איראן ומדינות אחרות שלא להעניק את האישור לישראל * לאישור העומאני יש חשיבות אסטרטגית רבה, משום שהאלטרנטיבה לצאת מהמרחב הסעודי לאוקיינוס ההודי עוברת מעל תימן.

מאת: דניאל סלאמה

קרא עוד »
פרשנות

התיירות הצולעת בישראל – לא גזירת גורל

תוניסיה מארחת 23 מיליון תיירים בשנה; קפריסין – 17 מיליון; ובישראל – בקושי 4 וקצת מיליון * איך ייתכן שארץ הקודש עבור 3 הדתות הגדולות, מקום בו ביום חורף אחד אפשר לעשות סקי שלג בחרמון וסקי מים לאחר כמה שעות באילת, מצליחה לקושש רק 6% מהתל"ג מתיירות * הפתרון ודאי לא מצוי בביטול הפטור ממע"מ לתיירים.

מאת: קברניט מידן בר

קרא עוד »
חדשות

ישראייר מכרה את שני מטוסי ה-ATR האחרונים שלה וסגרה את צי הטורבו-פרופ

תקבל עבורם 13 מיליון דולר במזומן ותרשום רווח של 2 מיליון * מעתה תפעיל ישראייר מטוסים מדגם יחיד: A-320 * החברה הסבירה, כי "עם סגירת שדה דב פחתה הכדאיות של הפעלת מטוסי טורבו-פרופ"

מאת: מערכת Iviation

קרא עוד »
בטיחות

האם אנחנו לומדים מהניסיון לטובת מניעת תאונות?

האם זה מקרה, שבאותה החברה, באותו דגם, אירעו שתי תאונות עם מאפיינים דומים? שתי תאונות בהן הייתה גישה לא מיוצבת שחייבה הליכה סביב, נגיעה עמוקה, התעלמות מקריאות להליכה סביב של הקצין הראשון ולבסוף ניסיון להכנסת רברסרים אחרי הוצאתם, בניגוד לספרות? למרבה הצער, התשובה לכותרת, במרבית המקרים, שלילית.

מאת: קברניט אילן מנחם

קרא עוד »
תעופה ותיירות

החופש לשלם פחות

טיסות "החופש השישי" זולות מטיסה ישירה בחברה אחת ב22% ובחברה אחרת ב-32%. איך זה אפשרי? הסוד הוא במושבים הריקים ובעלות השולית המזערית לכל נוסע. קראו ותבינו.

מאת: גדעון מנדלסון

קרא עוד »
דו"ח מתא הנוסעים

על אירופוביה וחרדות אחרות

חרדת טיסה היא פחד וחשש משתק, לא רציונלי אבל יכול לגרום להימנעות מוחלטת מטיסות * הנוסע החרדתי חווה את הטיסה כאילו היא גורם מסכן חיים שמאיים על חייו ולכן גופו מגיב בהתאם, כאילו הוא נמצא בסכנת חיים. איך מתמודדים עם זה?

מאת: רונית בנימיני

קרא עוד »
חדשות תעופה כללית

תיקון חדש בחוק מתיר נחיתה בשטח הפעלה – לכולם

עם התיקון בחוק, שעבר בוועדת הכלכלה של הכנסת, הפכנו קצת לאמריקה ואולי נחזה בקרוב פריחה של מנחתי דשא * התיקון ירגיע לפחות חלק מהביקורת על הרעש שגורמים המטוסים בשדות התעופה המעטים שנותרו פעילים בישראל.

מאת: עו"ד נתנאל (נתי) פרץ

קרא עוד »
חדשות על קוליות

החלה בנייתו של מפעל-העל שבו ייוצר מטוס הנוסעים העל-קולי, Boom Overture

מספר ההזמנות למטוסי Overture הגיע ל-130, בשווי של 26 מיליארד דולר * בין המזמינות: אמריקן איירליינס, יונייטד ו-JAL * המטוס יונע ב-100% דלק בר קיימא (SAF) ויעשה את הדרך ממיאמי ללונדון ב-5 שעות * טיסות המבחן הראשונות מתוכננות ל-2026.

מאת: מערכת Iviation

קרא עוד »